Przestrzeń
to źródło szczęśliwego.1
བདེ་གཤེགས་སྙིང་པོ།
ནམ་མཁའི་མཐོངས་༼དབྱིངས་ཀྱི་མིང༌།༽
Tak zwane „słowo” to otchłań przenikająca przestrzenność.3
བོན་ཞེས་བྱ་བ་དབྱིངས་ཉིད་བདལ་བའི་ཀློང༌།
Oom
to Rodzicielka Przestrzeni i Bóg Umysłu.4
ཨཱོཾ་དབྱིངས་ཡུམ་ཡེ་ཤེས་ལྷ།
Na
innym miejscu:
དབྱིངས་ཀྱི་ཡུམ་དང་ཡེ་ཤེས་ལྷ།
དབྱིངས་དང་ཡེ་ཤེས་ཐབས་ཀྱི་སྐུ།
དབྱིངས་ཀྱི་སྐུ་གསུམ་ངོ་བོ་རང་བཞིན་ཐུགས་རྗེ།
བོན་དབྱིངས་ཡེ་ཤེས་གསལ་བའོ།
བོན་དབྱིངས་ནམ་མཁའ་མཚན་ཉིད་སྟོན།
Przestrzenność
słowa11
to kształt i obraz rzeczy.12
བོན་ཆོས་དབྱིངས་ཉིད་དངོས་པོའི་དབྱིབས་གཟུགས།
13
Podobnie
w innym piśmie:
བོན་གྱི་དབྱིངས་ཉིད་༼ཆོས་དབྱིངས་༽དངོས་པོའི་དབྱིབས།
14
ཀུན་གཞི་མ་གཡོས་བོན་ཉིད་དབྱིངས།
[Objawiciel
Namaszczony] Jest wiernym (gshen) przez rozprzestrzenianie duchowości
z przestrzeni słowności.16
བོན་ཉིད་དབྱིངས་ནས་སེམས་ཉིད་བདལ་བས་གཤེན།
A –
niezrodzona przestrzeń słowa – stała się źródłem wszystkich
zgłosek. Najwyższa przyczyna wszystkich wypowiedzi. Jakże
zadziwiająca zgłoska A! Przepowiadające A, ziarno wymowy.17
ཨ་ནི་མ་སྐྱེས་བོན་གྱི་དབྱིངས། །ཡི་གེ་ཀུན་གྱི་སྙིང་པོར་བྱུང༌། །བརྗོད་པ་ཀུན་
གྱི་རྒྱུ་ཡི་མཆོག
།ངོ་མཚར་ཡི་གེ་ཨ་རུ་ཆེ། །ཨ་ལུང་སྟོན་པ་མན་ངག་འབྲུ།
We wspaniałym miejscu
w
przestrzeni słowa,
niepowstrzymanej przestrzeni niezłożoności,
wspaniały objawiciel,
przestrzenność nieoddzielona od podstawności, Dobrotliwość,
dla wspaniałego towarzystwa,
towarzystwa postaci spełnionej uciechy,
czyli dziesiątków milionów świętych dziesięciu stron
i niepojętych szczęśliwych,
wspaniałego czasu,
niezmiennego czasu przestrzenności,
mówił o wspaniałym objawieniu,
królu wydzielającym światło oświecające rzeczywistość.18
wspaniały objawiciel,
przestrzenność nieoddzielona od podstawności, Dobrotliwość,
dla wspaniałego towarzystwa,
towarzystwa postaci spełnionej uciechy,
czyli dziesiątków milionów świętych dziesięciu stron
i niepojętych szczęśliwych,
wspaniałego czasu,
niezmiennego czasu przestrzenności,
mówił o wspaniałym objawieniu,
królu wydzielającym światło oświecające rzeczywistość.18
གནས་ཕུན་སུམ་ཚོགས་པ་ནི།
།བོན་དབྱིངས་མ་བཀག་འདུས་མ་བྱས་པའི་དབྱིངས་སུ།
།སྟོན་པ་ཕུན་སུམ་ཚོགས་པ།
།གཞི་ཉིད་ལས་མ་ཕྱེ་བའི་དབྱིངས་ཉིད་ཀུན་ཏུ་བཟང་པོ་ཉིད་ཀྱིས།
།འཁོར་ཕུན་སུམ་ཚོགས་པ་ལོངས་སྤྱོད་རྫོགས་པའི་སྐུ་འཁོར།
།ཕྱོགས་བཅུའི་སངས་རྒྱས་བྱེ་བ་ཁྲིག་ཁྲིག་བདེར་གཤེགས་བསམ་གྱིས་མི་ཁྱབ་པ་ལ།
།དུས་ཕུན་སུམ་ཚོགས་པ།
།དབྱིངས་ཉིད་འགྱུར་བ་མེད་པའི་དུས་སུ།
།བསྟན་པ་ཕུན་སུམ་ཚོགས་པ།
།སྣང་སྲིད་ཀུན་གསལ་འོད་འབྱེད་པའི་རྒྱལ་པོས་གསུངས་སོ།
Źródła podane w przypisach.
Przekład z tybetańskiego: Jakub Szukalski
1 Słownik Dasa.
Przekład z tybetańskiego: Jakub Szukalski
1 Słownik Dasa.
2 Gangs
can bod kyi brda yang dag par sbyor ba ming gi bstan bcos legs par
bshad pa blo gsal 'jug ngogs rin po che'i gter khyim. Słownik
wyrazów z obrządku bon.
2 Mdo
'dus pa rin po che'i rgyud thams cad mkhyen pa'i bka' tshad ma.
Żywot Tonpy Sienraba.
3 Jw.
4 Jw.
5 Tutaj
wydaje się bliskoznaczna z wolą.
6 Jw.
7 Słownik
Dasa.
8 Mdo
'dus pa rin po che'i rgyud thams cad mkhyen pa'i bka' tshad ma.
Żywot Tonpy
Sienraba.
9 B'a ga
yangs ma kun 'byung dbyings dag rgyud. Opowieść Tonpy Sienraba. Pismo o skromności ('dul ba), czyli
o powściągliwości i zasadach życia zakonnego.
10 Bonu/dharmy.
11 Sprawy, materii.
12 Gangs
can bod kyi brda skad ming gzhi gsal ba bston pa'i bstan bcos dgos
'byung nor bu'i gter chen. Słownik wyrazów z obrządku bon.
13 Gangs
can bod kyi brda yang dag par sbyor ba ming gi bstan bcos legs par
bshad pa blo gsal 'jug ngogs rin po che'i gter khyim. Słownik
wyrazów z obrządku bon.
14 Sgra yi
don bsdebs snang gsal sgron me. Pismo o języku.
15 Dus
gsum gshen rab kyi 'byung khungs dang mdzad pa'i rgyud 'dus pa rin
po che gzer mig gi mdo. Żywot Tonpy
Sienraba.
16 Mdo
phran. Opowieść Tonpy Sienraba.
17 Spyi
rgyud ye khri mtha' sel gyi lo rgyus chen mo skos kyi mchong. Dzieje
indyjskiego dziedzictwa wielkiego spełnienia (dzokczen) z obrządku
bon, spisane przez Trenpę Namkę.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz