sobota, 1 października 2011

Wokół ja

W duszy nie ma środka i obwodu,
ale środki i obwody pojawiają się w widzeniu.
W rzeczywistości względnej widać środki i obwody,
chociaż nie są one same w sobie.
Przenikają się kręgi –
wszystkie w jednej kropce,
obracają się wokół ja.
Kręcą się święci wokół ja nieokreślonego,

nakręcane są dusze przez ja określone.
Tak w rzeczywistości nie ma nic bez ja.

Dobro (Kunzang) powiedziało:


„Jestem sprawcą wszystkiego.
Poza mną nie ma źródła pochodzenia słów.
Poza mną nie ma sprawcy słów.

To z Tomu o przechodzeniu z Wielkiego powszechnego obyczaju: Obyczaju usunięcia granicy wiecznego tronu białego nieba, tzw. Jetri tasel (spyi rgyud chen po nam mkha' dkar po ye khri mtha' sel gyi rgyud las la zlo ba'i bam po). Przekład własny.
 
 Dobro Otok-A (Wokół A),
Kunzang Akor,
rzeźba z XIV w. z Nepalu
ze zbioru osobistego,
zdjęcie z www.himalayanart.org 

།ང་ནི་ཀུན་གྱི་བྱེད་མཁན་ཏེ།
།ང་མེད་བོན་བྱུང་སྙིང་པོ་མེད།
།ང་མེད་བོན་རྣམས་བྱེད་མཁན་མེད།

ཅེས་ཀུན་བཟང་གིས་གསུངས་སོ། སྤྱི་རྒྱུད་ཆེན་པོ་ནམ་མཁའ་དཀར་པོ་ཡེ་ཁྲི་མཐའ་སེལ་གྱི་རྒྱུད་ལས་ལ་ཟློ་བའི་བམ་པོ་ལས་བྱུང་ངོ༌།

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz