Materia w znaczeniu wewnętrznym (nang
don bem po) i widoczny zmysł (dbang po gzugs can pa) to
równoznaczniki.
W tym przypadku, wedle tej przypadłości, zdolność
postrzegania treści przez pojawienie się szczegółu treści w
sobie (rang la yul gyi rnam pa shar nas/ yul 'dzin nus pa) to
określenie zmysłu (dbang po).
Przejrzysty, drobny,
wewnętrzny proch ożywiony w zdolności postrzegania treści przez
pojawienie się szczegółu treści w sobie (rang la yul gyi rnam
pa shar nas yul 'dzin nus su bskyed pa'i nang gi rdul phran dwangs
pa) to określenie widocznego zmysłu (dbang po gzugs can
pa).
Umysł ożywiony w zdolności poznawczego postrzegania
treści przez pojawienie się szczegółu treści w sobie (rang la
yul gyi rnam pa shar nas shes pas yul 'dzin nus su bskyed pa'i yid)
to określenie umysłowego zmysłu (yid dbang).
To
dlatego, że Wydzielenie miar (Tshad ma rnam 'byed) mówi:
„Zdolność postrzegania treści przez pojawienie się szczegółów
treści w sobie i zdolność poznawczego postrzegania tej właśnie
treści to ożywiony przejrzysty, drobny proch i umysł – zmysł,
widok zmysłowy i zmysł umysłowy”.
To należy do materii w znaczeniu wewnętrznym.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz