Było
to przedstawienie opowieści o cnotach sześciu doskonałych z
Siangsiungu. Od ostatniego z sześciu doskonałych z Siangsiungu,
Pondziala Cenpo,1
przekazywano dziedzictwo jako dwa: dziedzictwo niższe i dziedzictwo
wyższe. Pierwsze było przekazywane z niższych ziem. Na niższych
ziemiach Pon Cenpo przekazał dziedzictwo Hlundrupowi Muturowi2
i Siendzialowi Jundrunkowi Hlacemu.3
To niższe dziedziczenie zapoczątkowało właśnie dziedziczenie
doświadczenia.4
1 dPon rgyal bTsan po.
2
Lhun grub Mu thur.
3
gShen rgyal g.Yung drung Lha rtse.
4
Od tego czasu dzedzictwo słuchu albo posłuszeństwo było
przekazywane w tak zwanym dziedziczeniu przykazania, ka dziu (bka'
brgyud), i dziedziczeniu doświadczenia, niam dziu (nyams brgyud).
Źródło: rDzogs pa chen po Zhang zhung snyan rgyud kyi brgyud ba'i bla ma'i rnam thar, wyd. Gangs Ti se Bon gZhung Rig mdzod dPe tshogs/ deb nyer bzhi pa/ rDzogs chen snyan rgyud bka' rgyud skor bzhi, Amdo 2009, s. 1-86; także inne wydania, jak Lokesh Chandra, History and doctrine of Bon-po Niṣpanna-Yoga (w Śata-Pitaka Series 73), New Delhi 1968
Przekład z tybetańskiego: Jakub Szukalski
Źródło: rDzogs pa chen po Zhang zhung snyan rgyud kyi brgyud ba'i bla ma'i rnam thar, wyd. Gangs Ti se Bon gZhung Rig mdzod dPe tshogs/ deb nyer bzhi pa/ rDzogs chen snyan rgyud bka' rgyud skor bzhi, Amdo 2009, s. 1-86; także inne wydania, jak Lokesh Chandra, History and doctrine of Bon-po Niṣpanna-Yoga (w Śata-Pitaka Series 73), New Delhi 1968
Przekład z tybetańskiego: Jakub Szukalski
།དེ་ཞང་ཞུང་གི་གྲུབ་ཐོབ་དྲུག་གི་ཡོན་ཏན་ལོ་རྒྱུས་བསྟན་པའོ།
།ཞང་ཞུང་གི་གྲུབ་ཐོབ་དྲུག་གི་མཇུག་དཔོན་རྒྱལ་བཙན་པོ་ནས་གཉིས་སུ་བརྒྱུད་དེ།
སྨད་རྒྱུད་དང་སྟོད་རྒྱུད་དོ།
།དང་པོ་ས་སྨད་ནས་བརྒྱུད་དེ།
དཔོན་བཙན་པོས་ས་སྨད་དུ།
ལྷུན་གྲུབ་མུ་ཐུར་དང་།
གཤེན་རྒྱལ་གཡུང་དྲུང་ལྷ་རྩེ་གཉིས་ལ་བརྒྱུད་པ་ནི།
སྨད་རྒྱུད་དེ་ཉམས་བརྒྱུད་ཁོ་ན་བྱུང་བའོ།
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz