Nie
będąc na zewnątrz, ani wewnątrz
przez cztery rodzaje
podjęcia wielkiego postanowienia,
patrzy
na duszę wolną od przedmiotu i podmiotu
z
rodzajem doświadczalnego poznania.
Przestrzega
wstrzemięźliwości
za pośrednictwem ciała, mowy i myśli.
Jasno
doświadcza świadomości,
a
kiedy tylko postrzega takie uświadomienie, rozmyśla.
Spełnia umysł i zasługę, stosując pięć dróg.1
Wzruszony
łaską działa dla siebie i innych.
Szczególnie
wzniosłych jest siedem szczegółów
zdobytych
na tym miejscu niestworzonej świetlistości umysłu:
zrozumienie,
działanie, umysł,
gorliwość,
roztropność, skutek i zadanie.
Jest
to część piąta.
1 Drogę
zebrania (tshogs lam), drogę używania (sbyor lam), drogę widzenia
(mthong lam), drogę rozmyślania (sgom lam) i drogę oduczania
(mi slob lam).
།།ཐུགས་རྗེ་ཆེན་པོ་སེམས་དཔའི་ཐེག་པ་ནི།
།གཏན་ཚིགས་ཆེན་པོའི་སྦྱོར་བ་རྣམ་པ་བཞིས།
།ཕྱི་ནང་ལོག་ན་མེད་པས་གཟུང་འཛིན་བྲལ་བའི་སེམས།
།ཉམས་མྱོང་ཤེས་པའི་རྣམ་འདུག་བཅས་བལྟ།
།སྡོམ་པ་ལུས་ངག་ཡིད་སེམས་སྒོ་ནས་བསྲུང༌།
།གསལ་ལ་རིག་པ་ཉམས་སུ་མྱོང་བ་སྟེ།
།རྣམ་རིག་དེ་དམིགས་ཤེས་པ་དེ་ཙམ་སྒོམ།
།ལམ་ལྔ་སྤྱད་པས་ཡེ་ཤེས་བསོད་ནམས་རྫོགས།
།བདག་གཞན་གཉིས་དོན་ཐུགས་རྗེའི་ཤུགས་ཀྱིས་སྤྱོད།
།ཡེ་ཤེས་སྐྱེ་མེད་ཀུན་ཏུ་འོད་ཀྱི་ས།
།དེ་ལས་ཐོབ་པའི་ཁྱད་པར་རྣམ་པ་བདུན།
།རྟོགས་སྤྱོད་ཡེ་ཤེས་བརྩོན་འགྲུས་ཐབས་ཆེན་པོ།
།འབྲས་བུ་འཕྲིན་ལས་ཙམ་ཁྱད་པར་འཕགས།
།སྐབས་ལྔ་པའོ།།
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz