Drugie: Objawiciel. Ten Wielki Namaszczony1
prowadzący przechodniów przybył jako objawiciel do kraju światowych ludzi z kraju szczęśliwych bogów. Wcielając się postacią w króla skrzydlatych, turkusowego ptaka kukułkę, zstąpił wyobraźnią na pomnik światła nawiedzającego przechodniów. Nazwano go pomnikiem zstąpienia objawiciela od bogów. Potem gdy matka Dobra Długo-Szlachetna okrążała pomnik, wszedł w jej łono, wcieliwszy się w jedną ciemno-błękitną zgłoskę Oom. Narodził się dziesiątego oblicza dziewiątego miesiąca na jasnej wyspie światła,2 w gąszczu pięknych kwiatów, nieopodal wiecznie zielonych drzew, ósmego dnia granicznego miesiąca wiosny,3
pod gwiazdą Sześciu Dojrzałości (Plejad), w dzień Słońca (niedzielę), o świtaniu pierwszej godziny. Wygłosił zbiór ustaleń ośmiu obszarów na szczycie wysoko wzniesionej boskiej góry światła. Działał więc już od początku tego roku, miesiąca, dnia, gwiazdy i godziny. Stąd bierze się też powiedzenie, że wykonał czyn króla skrzydlatych. W taki sposób ten spełniony Namaszczony dopomógł przechodniom sześćdziesięcioma dziełami i w końcu, gdy odchodził w przestrzeń,4
o zmierzchu poskromił obłudnika,5 o północy się zrównoważył, a nazajutrz stał się uświęcony w przestrzeni.
Na zewnątrz był taki, ale wewnątrz, Lampy (sgron ma) mówiły, że „miejsce, te trzy żyły, sześć kół, pień z odgałęzieniami i rozgałęzieniami, jest rajem spełnienia koła zgłosek, a wykonywanie różnych czynów trzech otworów na tym miejscu, po tym jak siła pojawiła się jako sześć zebrań i sześć treści w uczuciu własnej świadomości, jest postacią wcielenia pojawiającą się w tobie”.6
Na zewnątrz był taki, ale wewnątrz, Lampy (sgron ma) mówiły, że „miejsce, te trzy żyły, sześć kół, pień z odgałęzieniami i rozgałęzieniami, jest rajem spełnienia koła zgłosek, a wykonywanie różnych czynów trzech otworów na tym miejscu, po tym jak siła pojawiła się jako sześć zebrań i sześć treści w uczuciu własnej świadomości, jest postacią wcielenia pojawiającą się w tobie”.6
2 Wyrażenie
to zdaje się znaczyć, że urodził się po dziewięciu miesiącach
i dziesięciu dniach. Wyraz oblicze można odnieść do oblicza
księżyca (miesiąca) odmieniającego się z każdym dniem.
3 Graniczny
miesiąc (zla ra ba) tzn. pierwszy.
4 Można
rozumieć: „gdy odchodził do nieba”. Mowa jest tutaj o
przestrzeni nieba.
5 Diabła.
6 W
Lampach powiedziane jest
dosłownie tak: „miejsce, owo spełnienie w trzech żyłach,
sześciu rodzajach kół, pniu oraz gałęziach, odgałęzieniach i
rozgałęzieniach, jest rajem spełnienia koła zgłosek, a owo
wykonywanie różnych czynów ciała, mowy i myśli na tym
miejscu, po tym jak siła pojawiła się jako sześć zebrań i
sześć treści w uczuciu własnej świadomości, jest postacią
wcielenia pojawiającą się w tobie”.
།གཉིས་པ་སྟོན་པ་ནི། འགྲོ་བ་འདྲེན་པའི་གཤེན་རབ་ཆེན་པོ་དེས། དགའ་ལྡན་ལྷའི་ཡུལ་ནས། འཇིག་རྟེན་མིའི་ཡུལ་དུ་སྟོན་པ་ལ་གཤེགས་ཏེ། འདབ་ཆགས་ཀྱི་རྒྱལ་པོ་གཡུ་བྱ་ཁུ་བྱུག་ཏུ་སྐུར་སྤྲུལ་ནས། འགྲོ་བ་རབ་འདྲེན་འོད་ཀྱི་མཆོད་རྟེན་ལ་ཡིད་ཀྱིས་བབས། སྟོན་པ་ལྷ་ལས་བབས་པའི་མཆོད་རྟེན་ཞེས་དེ་ལ་བྱའོ། །དེ་ནས་ཡུམ་བཟང་ཟ་རིང་བཙུན་མཆོད་རྟེན་ལ་བསྐོར་བ་མཛད་པ་ལ། ཡི་གེ་ཨཱོཾ་མཐིང་ནག་གཅིག་ཏུ་སྤྲུལ་ནས་ལྷུམས་སུ་ཞུགས། ཟླ་དགུ་ངོ་བཅུ་ནས་གསལ་བ་འོད་ཀྱི་གླིང་། མེ་ཏོག་མཛེས་པའི་ཚལ། ཤིང་སྐྱེ་བ་མོང་ཙམ་གྱི་དྲུང་དུ། དཔྱིད་ཟླ་ར་བའི་ཚེས་བརྒྱད། སྐར་མ་སྨིན་དྲུག གཟའ་ཉི་མ། དུས་ཚོད་ཀྱི་དང་པོ་ནམ་ལངས་པ་ལ་སྐྱེ་བ་བཞེས་ཏེ། འོད་ཀྱི་ལྷ་རི་སྤོ་མཐོན་གྱི་རྩེ་མོ་རུ། ཁམས་བརྒྱད་གཏན་ལ་ཕབ་པའི་འབུམ་གསུངས་ཤིང་། ལོ་ཟླ་གཟའ་སྐར་དུས་ཚོད་ཀྱི་མགོ་དེ་ནས་མཛད་པ་དེའོ། །འདབ་ཆགས་རྒྱལ་པོ་བྱ་བ་བྱས་པ། ཞེས་པའི་དོན་ཡང་དེའོ། །དེ་ལྟར་རྫོགས་པའི་གཤེན་རབ་དེས། མཛད་པ་དྲུག་ཅུས་འགྲོ་དོན་མཐར་ཕྱིན་ཅིང་། ཐ་མ་དབྱིངས་སུ་གཤེགས་ཚེ་ཡང་། སྲོད་ལ་བདུད་བཏུལ་གུང་ལ་མཉམ་པར་བཞག ཐོ་རངས་དབྱིངས་སུ་སངས་རྒྱས་པའོ། །ཕྱི་ལྟར་ན་དེ་ལྟར་ཡིན་ཡང་། ནང་ལྟར་ན། སྒྲོན་མ་ལས། གནས་རྩ་གསུམ་འཁོར་ལོ་དྲུག སྡོང་པོ་ཡན་ལག་ཉིང་ལག་དང་བཅས་པ་འདི། ཡི་གེ་འཁོར་ལོ་རྫོགས་པའི་ཞིང་ཁམས་ཡིན་ལ། གནས་དེ་ན་རང་རིག་ཡེ་ཤེས་ལ། རྩལ་ཚོགས་དྲུག་ཡུལ་དྲུག་ཤར་ནས། སྒོ་གསུམ་གྱི་བྱ་བ་སྣ་ཚོགས་བྱེད་པ་ནི། སྤྲུལ་སྐུ་རང་ལ་ཤར་བ་ཡིན། ཞེས་གསུངས་སོ།
།གཉིས་པ་སྟོན་པ་ནི། འགྲོ་བ་འདྲེན་པའི་གཤེན་རབ་ཆེན་པོ་དེས། དགའ་ལྡན་ལྷའི་ཡུལ་ནས། འཇིག་རྟེན་མིའི་ཡུལ་དུ་སྟོན་པ་ལ་གཤེགས་ཏེ། འདབ་ཆགས་ཀྱི་རྒྱལ་པོ་གཡུ་བྱ་ཁུ་བྱུག་ཏུ་སྐུར་སྤྲུལ་ནས། འགྲོ་བ་རབ་འདྲེན་འོད་ཀྱི་མཆོད་རྟེན་ལ་ཡིད་ཀྱིས་བབས། སྟོན་པ་ལྷ་ལས་བབས་པའི་མཆོད་རྟེན་ཞེས་དེ་ལ་བྱའོ། །དེ་ནས་ཡུམ་བཟང་ཟ་རིང་བཙུན་མཆོད་རྟེན་ལ་བསྐོར་བ་མཛད་པ་ལ། ཡི་གེ་ཨཱོཾ་མཐིང་ནག་གཅིག་ཏུ་སྤྲུལ་ནས་ལྷུམས་སུ་ཞུགས། ཟླ་དགུ་ངོ་བཅུ་ནས་གསལ་བ་འོད་ཀྱི་གླིང་། མེ་ཏོག་མཛེས་པའི་ཚལ། ཤིང་སྐྱེ་བ་མོང་ཙམ་གྱི་དྲུང་དུ། དཔྱིད་ཟླ་ར་བའི་ཚེས་བརྒྱད། སྐར་མ་སྨིན་དྲུག གཟའ་ཉི་མ། དུས་ཚོད་ཀྱི་དང་པོ་ནམ་ལངས་པ་ལ་སྐྱེ་བ་བཞེས་ཏེ། འོད་ཀྱི་ལྷ་རི་སྤོ་མཐོན་གྱི་རྩེ་མོ་རུ། ཁམས་བརྒྱད་གཏན་ལ་ཕབ་པའི་འབུམ་གསུངས་ཤིང་། ལོ་ཟླ་གཟའ་སྐར་དུས་ཚོད་ཀྱི་མགོ་དེ་ནས་མཛད་པ་དེའོ། །འདབ་ཆགས་རྒྱལ་པོ་བྱ་བ་བྱས་པ། ཞེས་པའི་དོན་ཡང་དེའོ། །དེ་ལྟར་རྫོགས་པའི་གཤེན་རབ་དེས། མཛད་པ་དྲུག་ཅུས་འགྲོ་དོན་མཐར་ཕྱིན་ཅིང་། ཐ་མ་དབྱིངས་སུ་གཤེགས་ཚེ་ཡང་། སྲོད་ལ་བདུད་བཏུལ་གུང་ལ་མཉམ་པར་བཞག ཐོ་རངས་དབྱིངས་སུ་སངས་རྒྱས་པའོ། །ཕྱི་ལྟར་ན་དེ་ལྟར་ཡིན་ཡང་། ནང་ལྟར་ན། སྒྲོན་མ་ལས། གནས་རྩ་གསུམ་འཁོར་ལོ་དྲུག སྡོང་པོ་ཡན་ལག་ཉིང་ལག་དང་བཅས་པ་འདི། ཡི་གེ་འཁོར་ལོ་རྫོགས་པའི་ཞིང་ཁམས་ཡིན་ལ། གནས་དེ་ན་རང་རིག་ཡེ་ཤེས་ལ། རྩལ་ཚོགས་དྲུག་ཡུལ་དྲུག་ཤར་ནས། སྒོ་གསུམ་གྱི་བྱ་བ་སྣ་ཚོགས་བྱེད་པ་ནི། སྤྲུལ་སྐུ་རང་ལ་ཤར་བ་ཡིན། ཞེས་གསུངས་སོ།
..piękne
OdpowiedzUsuń