Trzecie – podział (jest wyjaśniony w uczynionej przeze mnie Jasnej lampie rozkwitu – Dar rgyas gsal sgron). Spośród niego mówiono (w Gwoździach – gzer bu), że zwłaszcza obecne siangsiuńskie słyszenie wielkiego spełnienia „wskazało na najwyższy szczyt ostatecznego z otworów słowa, okazało się duszą obyczajów, źródłem świadectw i nawiązało zwięźle do przypowieści przypominającej oczy”. Mówiono więc, że jest to ostateczny z osiemdziesięciu czterech tysięcy otworów słowa, najwyższy szczyt dziewięciu postępowań, dusza wszystkich zwyczajów, źródło wszystkich świadectw, jakby oczy wszystkich rad. Tak oto doszliśmy do ujęcia wydziału wyrazu i słowa (patrz osobno na uczynione przeze mnie wyliczenia).
།གསུམ་པ་དབྱེ་བ༼ཁོ་བོས་བྱས་པའི་དར་རྒྱས་གསལ་སྒྲོན་དུ་གསལ༽ནི།
དེའི་ནང་ནས་ཁྱད་པར་དུ་རྫོགས་པ་ཆེན་པོ་ཞང་ཞུང་སྙན་རྒྱུད་འདི་ནི།
བོན་སྒོའི༼གཟེར་བུ་ལས༽མཐར་ཐུག་ཐེག་པའི་ཡང་རྩེར་བསྟན་རྒྱུད་ཀྱི་ཙི་ཏ་ལུང་གི་སྙིང་པོར་ཕྱུང་།
མིག་དང་འདྲ་བའི་མན་ངག་དམ་པར་གདམས།
ཞེས་གསུངས་པས།
བོན་སྒོ་བརྒྱད་ཁྲི་བཞི་སྟོང་གི་མཐར་ཐུག་ཐེག་པ་དགུའི་ཡང་རྩེ།
རྒྱུད་ཐམས་ཅད་ཀྱི་ཙི་ཏ།
ལུང་ཐམས་ཅད་ཀྱི་སྙིང་པོ།
གདམས་ངག་ཐམས་ཅད་ཀྱི་མིག་དང་འདྲ་བར་གསུངས་པས་དེས་བཤད་བྱ༼རྩིས་རྒྱ་ཁོ་བོས་བྱས་པ་ཟར་དུ་ལྟའོ༽བོན་གྱི་སྡེ་ཚན་ངོས་བཟང་པ་དེ་སོང་ནས།
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz