Dziewięć
ziem trzech obszarów
oczyszcza się w przestrzeni
słowności.
Sześć rodzin pojawia się jako pole świętego.
Smutek pojawia się jako droga szczęśliwości.
W ciele czterech żywiołów jest duch szczęśliwego.
Twórca przyczyn i skutków się wyczerpuje.
Nie ma określenia tułaczki i spoczynku.
Wszystkie zewnętrzne, wewnętrzne i ukryte różnice
są spełnione w jednej kropce.
Dlatego jest to wielkie spełnienie,
bo jest wypełnione i zapełnione.
Sześć rodzin pojawia się jako pole świętego.
Smutek pojawia się jako droga szczęśliwości.
W ciele czterech żywiołów jest duch szczęśliwego.
Twórca przyczyn i skutków się wyczerpuje.
Nie ma określenia tułaczki i spoczynku.
Wszystkie zewnętrzne, wewnętrzne i ukryte różnice
są spełnione w jednej kropce.
Dlatego jest to wielkie spełnienie,
bo jest wypełnione i zapełnione.
Z
Dwunastu rozdziałów przypowieści o osądzie zewnętrznego
spojrzenia z dziedzictwa słuchu wielkiego spełnienia z Siangsiungu (rDzogs
pa chen po Zhang zhung snyan brgyud las phyi lta ba spyi gcod kyi man
ngag le'u bcu gnyis pa). Pismo tybetańskie
podane za wydaniem Kang Tise Pon Ziung Rigdzo (Gangs Ti se Bon gZhung Rig mdzod), Amdo 2009, s. 128. Przekład z tybetańskiego: Jakub Szukalski.
Znaczenia
słów:
།ཁམས་གསུམ་ས་དགུ་བོན་ཉིད་དབྱིངས་སུ་དག
།རིས་དྲུག་སངས་རྒྱས་ཞིང་དུ་ཤར།
།སྡུག་བསྔལ་བདེ་ཆེན་ལམ་དུ་ཤར།
།འབྱུང་བཞིའི་ལུས་ལ་བདེར་གཤེགས་ཐུགས།
།རྒྱུ་འབྲས་མཛད་པའི་མཁན་པོ་ཟད།
།འཁོར་འདས་གཉིས་ཀྱི་ཐ་སྙད་མེད།
།ཕྱི་ནང་གསང་གསུམ་བྱེ་བྲག་རྣམས།
།ཐམས་ཅད་ཐིག་ལེ་གཅིག་ཏུ་རྫོགས།
།དེས་ན་ཀུན་རྫོགས་ཡོངས་རྫོགས་པས།
།དེ་ཕྱིར་རྫོགས་པ་ཆེན་པོ་འོ།
།རིས་དྲུག་སངས་རྒྱས་ཞིང་དུ་ཤར།
།སྡུག་བསྔལ་བདེ་ཆེན་ལམ་དུ་ཤར།
།འབྱུང་བཞིའི་ལུས་ལ་བདེར་གཤེགས་ཐུགས།
།རྒྱུ་འབྲས་མཛད་པའི་མཁན་པོ་ཟད།
།འཁོར་འདས་གཉིས་ཀྱི་ཐ་སྙད་མེད།
།ཕྱི་ནང་གསང་གསུམ་བྱེ་བྲག་རྣམས།
།ཐམས་ཅད་ཐིག་ལེ་གཅིག་ཏུ་རྫོགས།
།དེས་ན་ཀུན་རྫོགས་ཡོངས་རྫོགས་པས།
།དེ་ཕྱིར་རྫོགས་པ་ཆེན་པོ་འོ།
ཞེས་རྫོགས་པ་ཆེན་པོ་ཞང་ཞུང་སྙན་བརྒྱུད་ལས་ཕྱི་ལྟ་བ་སྤྱི་གཅོད་ཀྱི་མན་ངག་ལེའུ་བཅུ་གཉིས་པ་ལས་གསུངས་སོ།
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz