Taki skutek, który utworzony jest siłą okoliczności.
('bras
bu gang zhig/ rkyen gyi stobs kyis grub pa ste)
Lepsze plony przez
rozesłanie ciasta itp.
Tutaj mowa o obrzędzie, w
którym poświęca się rodzaj ciasta nazywany tormą (gtor ma).
W tym zdaniu1
wyraz „tor” (gtor) raczej nie odnosi się do rozsypywania.
Karmapa VIII, Micio Dordzie (Mi bskyod rDo rje, 1507-1554)
podał takie wyjaśnienie skutku mocy:2
„Przez zabójstwo powstają trudności z jedzeniem, piciem i
trawieniem, rozchorowanie itp.” Niame Takpo (mNyam med Dwags po,
ur. 1079) opisując ten skutek, powiedział:3
„Przez zaniechanie zabójstwa, rzeczy będą wzrastać na dobrym i
potężnym miejscu itp.”
1 gTor
sbyin btang bas lo tog legs pa lta bu'o.
2 Shes
rab kyi pha rol tu phyin pa'i lung chos mtha' dag gi bdud rtsi'i
snying por gyur pa gang la ldan pa'i gzhi rje btsun mchog tu dgyes
par ngal gso ba'i yongs 'du sa brtol gyi ljon pa rgyas pa, Karma
Leksheyling, Swayambhu, Kathmandu 2012.
3 mNyam med Dwags po'i zhal lung w Chos tshan sna tshogs, Karma Leksheyling, Swayambhu, Kathmandu 2012.
To należy do podziału skutku według czynności.
3 mNyam med Dwags po'i zhal lung w Chos tshan sna tshogs, Karma Leksheyling, Swayambhu, Kathmandu 2012.
To należy do podziału skutku według czynności.
Nieszczęście świeckie, wiecznego mi szczęścia i rozkoszy przyczynia – rany te czasu zmartwychwstania, będą mi ozdobą moją – ta wzgarda świecka i doczesna, sławą mi się wieczną nagrodzi.
OdpowiedzUsuńŚw. Gordiusz w „Żywotach Świętych” Piotra Skargi
http://jakub-szukalski.blogspot.com/2017/03/6-zywoty-swietych-gordiusz.html