Niewyobrażona
słowna postać
to
wielka, niepodzielna równość przestrzeni i poznania.
Postać
spełnienia uciechy
to
pięć rodów szczęśliwych, łączących roztropność i rozum.
Postać
wcielenia
rozpościera
ręce w imieniu dusz,
wcielając
się w sześć rodów wędrowców
i
w sześciu pouczających wiernych.
Postać istotności
Postać istotności
chociaż jest tak objawiona w trzech postaciach,
nie przechodzi poza jedyną świadomość siebie.
Trenpa Namka (Dran pa Nam mkha'), Don chings gnad kyi man ngag (Wymowa zwięzłego stanowiska) w Drang don mun sel sgron ma (Lampa usuwająca mroki prostego znaczenia), wyd. Gangs Ti se Bon gZhung Rig mDzod dPe Tshogs/ deb bdun pa/ Byang chub lam rim blo sbyong gi skor, Amdo 2009, s. 93. Obrządek bon.
Przekład z tybetańskiego: Jakub Szukalski.
།དམིགས་མེད་བོན་སྐུ་ནི།
དབྱིངས་དང་ཡེ་ཤེས་དབྱེར་མེད་མཉམ་པ་ཆེན་པོའོ།
།ལོངས་སྤྱོད་རྫོགས་པའི་སྐུ་ནི་ཐབས་དང་ཤེས་རབ་ཟུང་དུ་འབྲེལ་བ་བདེ་བར་གཤེགས་པ་རིགས་ལྔའོ།
།སྤྲུལ་པའི་སྐུ་ནི་འགྲོ་བ་རིས་དྲུག་དང་།
།སྤྲུལ་པའི་སྐུ་ནི་འགྲོ་བ་རིས་དྲུག་དང་།
འདུལ་བའི་གཤེན་དྲུག་ཏུ་སྤྲུལ་ནས་སེམས་ཅན་གྱི་དོན་རྒྱ་ལག་ཕྱད་པར་མཛད་པའོ།
།ངོ་བོ་ཉིད་ཀྱི་སྐུ་ནི་དེ་ལྟར་སྐུ་གསུམ་དུ་བསྟན་ཡང་། རང་རིག་པ་གཅིག་ལས་མི་འདའ་འོ།
།ངོ་བོ་ཉིད་ཀྱི་སྐུ་ནི་དེ་ལྟར་སྐུ་གསུམ་དུ་བསྟན་ཡང་། རང་རིག་པ་གཅིག་ལས་མི་འདའ་འོ།
ཞེས་དྲན་པ་ནམ་མཁས་མཛད་པའི་དྲང་དོན་མུན་སེལ་སྒྲོན་མ་ལས།
དོན་ཆིངས་གནད་ཀྱི་མན་ངག་ལས་བྱུང་ངོ་།
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz