Dobro – Osoba z postacią, głosem i duchem –
jest
upiększony wszystkimi wartościami.
Jest
Postacią postaci – najwyższą z postaci,
jest Głosem
głosu – najwyższym z głosów,
jest Duchem
ducha – najwyższym z duchów.
Zaczerpnięte
z Dziedzictwa zwanego Wstąpieniem w morze kropek duszy
zrozumienia słowności wielkiego spełnienia (rDzogs pa chen po chos
nyid byang chub kyi sems thig le rgya mtsho gnas la 'jug pa zhes bya
ba'i rGyud, sanskr. Mahā sandhi dharmatā bodhicitta bindu
samudrastha avatara Tantra nama). Jest to zapis objawienia
Najwyższego Boga nad Bogami (Lha yi Lha mchog), nazwanego też
Zdrowym Wybawcą (rDo rje Sems dpa'), jakie zostało dane drogim
szczęśliwym (rigs kyi bde gshegs rnams). Wybrane ze zbioru
zwyczajów starszyzny (rnying ma rgyud 'bum), czyli ze starożytnych
pism obrządku ningma (rnying ma), wydanie Camdrak (mtshams brag),
Tb. 124, Vol. 5 (ca: text 3, Ng. 1113), str. 124. Przekład własny z
tybetańskiego. Warto zauważyć, że Bóg Najwyższy (Dobro) jest
tutaj określony jako Osoba (bDag), wbrew temu, co twierdzą
niektórzy, jakoby wiara buddyjska była wyznawaniem bezosobowej
pustki.
།རིགས་རྣམས་ཀུན་གྱི་རྒྱན་གྱིས་མཛེས།
།སྐུ་ཡི་སྐུ་སྟེ་སྐུ་ཡི་མཆོག
།གསུང་གི་གསུང་སྟེ་གསུང་གི་མཆོག
།ཐུགས་ཀྱི་ཐུགས་ཏེ་ཐུགས་ཀྱི་མཆོག
ཞེས་རྫོགས་པ་ཆེན་པོ་ཆོས་ཉིད་བྱང་ཆུབ་ཀྱི་སེམས་ཐིག་ལེ་རྒྱ་མཚོ་གནས་ལ་འཇུག་པ་ཞེས་བྱ་བའི་རྒྱུད་ལས་གསུངས་སོ། རྙིང་མའི་རྒྱུད་འབུམ་ལས་འབྱུང་ངོ༌།
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz